Hilversum - Nieuwe BOB-campagne

13 december 2013 15:57
Bron: Politie.nl

‘BOB, ook als je op visite gaat.’ De focus in de nieuwe BOB-campagne ligt in de winter van 2013/2014 op bezoekers van privé-feestjes. De campagne ging op 9 december van start op radio, televisie en attentieborden langs de snelweg.

Bij alcoholcontroles neemt het aandeel overtreders dat bij
‘familie en vrienden’ vandaan komt de laatste jaren toe van 17% in 2008 naar 23%
in 2011. Het aandeel overtreders dat een horecagelegenheid heeft bezocht, daalde
van 57% in 2008 naar 50% in 2011. De focus in de campagne ligt daarom dit jaar
op automobilisten en hun passagiers die op visite gaan bij familie en vrienden
en bij dat bezoek alcohol drinken.
Concept
Op tv en radio worden de spots van vorig jaar herhaald. De letter ‘O’ in het
Bob-logo is op de attentieborden en posters vervangen door een item dat past bij
het thema ‘op visite’. Zo zijn er varianten met een oliebol, een bitterbal (met
vlaggetje!), een kerstkrans, ballonnen en een slagroomtaart. Ook is er speciale
carnavalsposter in dezelfde stijl. De campagne loopt tot maart 2014.

Zuid-Holland Haaglanden Hoek Van Holland

  • 9cd45a5de143ca2aa3c2591f17744cf6