Gaslekkage op Korenbloem in Elburg
De brandweer is maandagmiddag uitgerukt na een melding over een gaslucht in een pand op Korenbloem in Elburg.
De melding kwam vlak na een uur 's middags bij de alarmcentrale binnen. Met onder meer 1 tankautospuit is de brandweer uitgerukt. Over de oorzaak is nog niets bekend.
Elburg is een plaats in de provincie Gelderland en valt onder de P2000-regio Noord en Oost-Gelderland. De hulpdiensten in Elburg reageren onder meer op 112 meldingen die bij deze veiligheidsregio binnenkomen. Via P2000 worden deze 112 meldingen uitgestuurd naar bijvoorbeeld het juiste brandweerkorps, ambulancedienst of de dienstdoende politieagenten.
In de afgelopen dertig dagen is de brandweer van Elburg 6 keer gealarmeerd. De ambulance moest 70 keer naar die plaats toe.