Brand op Heide in Swalmen
Aan Heide in Swalmen is donderdagmiddag een brand gemeld. Over eventuele gewonden, de exacte omvang van de brand en schade is nog niets bekend.
De brand brak rond half vijf 's middags uit. Met onder meer 1 tankautospuit is de brandweer uitgerukt. Uit onder andere Roermond is de brandweer om bijstand gevraagd.
Swalmen is een plaats in de provincie Limburg en valt onder de P2000-regio Limburg Noord. De hulpdiensten in Swalmen reageren onder meer op 112 meldingen die bij deze veiligheidsregio binnenkomen. Via P2000 worden deze 112 meldingen uitgestuurd naar bijvoorbeeld het juiste brandweerkorps, ambulancedienst of de dienstdoende politieagenten.
In de afgelopen dertig dagen is de brandweer van Swalmen 11 keer gealarmeerd. De ambulance moest 17 keer naar die plaats toe.